sâmbătă, 10 iulie 2010

Recomandare: Turgheniev


L-am reintalnit, dupa ani de absenta, pe Turgheniev. Mare mi-a fost bucuria cand am vazut ca Jurnalul National comercializeaza romanul "Parinti si copii". Imi doresc sa-l citesc din clasa a VII-a sau a VIII-a, nu-mi aduc bine aminte cand am citit prima data numele lui si al cartii. Insa stiu sigur ca am auzit de el citindu-l pe Dostoievski, parintele scriiturii mele si autorul cel mai stimat si mai iubit.
Chiar daca romanul trateaza o tema destul de comuna, si anume conflictul dintre parinti si copii, dintre aristocrati si nihilisti, maniera in care face acest lucru, stilul este de un clasicism pur si curat, profund rusesc si atat de drag mie. Prin el am ocazia de a retrai momentele din adolescenta in care, in majoritatea timpului citeam. Doamne, bine mai era!
Bref, iti recomand cu mare caldura "Parinti si copii". Trebuie sa-l citesti si sa-ti oferi ocazia de a luat din nou contact, sau pentru prima data, cu ceea ce inseamna literatura veridica, profunda si un dulce stil clasic rusesc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu